In het weekend van 17 tm 19 juli a.s. bezoekt een uitgebreide delegatie van ongeveer 135 personen, onder aanvoering van locoburgemeester mevr. Angely Waajen, de partnerstad Marktredwitz.
Reden is de officiële 2e Lustrumviering van de stedenband tussen Swalmen/Roermond en Marktredwitz uit het Duitse Beieren.
Een groot aantal activiteiten zullen ten grondslag liggen aan deze viering.
Fanfare St. Laurentius uit Leeuwen zal samen met Swalmens Liedertafel en het Kath. Männerchor Marktredwitz op vrijdagavond na de Festakt, een jubileumconcert verzorgen. In de loop van dit weekend zijn er nog diverse andere activiteiten zoals de feestelijke heropening van de gerenoveerde Swalmenerplatz, een bridge-drive tussen Bridgeclub Nepomuk en hun vrienden uit Marktredwitz, de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen de directies van de Gilde Opleidingen Roermond en de Marktredwitzer Berufschule, en een bezoek aan het Altstadfest, waar Fanfare St. Laurentius wederom een optreden zal verzorgen.
Zondagmorgen zal Swalmens Liedertafel in de St. Jozefkirche een plechtige mis opluisteren, gaan de leden van Fanfare St. Laurentius op excursie naar het Felsenlabyrinth Luisenburg Wunsiedel. Rond het middaguur zal een officiële afsluiting de festiviteiten beëindigen en zal ieder weer huiswaarts keren, behalve Swalmens Liedertafel, die hun verblijf nog 2 dagen zal continueren, om o.a. Regensburg en Waldsassen te vereren met een bezoek.