Korte geschiedenis

De reiscommissie van mannenkoor “Swalmens Liedertafel” bezocht in december 1993 de stad Marktredwitz en met name het bestuur van het Katholieke Mannenkoor Marktredwitz. Er werd een afspraak gemaakt voor een zes-daagse concertreis van Swalmens Liedertafel naar Marktredwitz in oktober 1994. Uit dit contact ontstond bij beide partijen, de koren, de behoefte om tot meer uitwisselingen te komen. Hieraan werd direct invulling gegeven.

In 2000 werd Comité Swalmen-Marktredwitz opgericht met de bedoeling om de in 1993 opgestarte relatie van groeperingen uit Swalmen met de stad Marktredwitz structuur te geven.

In 2004 werd in Swalmen de partnerschapsovereenkomst tussen Swalmen en Marktredwitz ondertekend. Ditzelfde gebeurde in 2005 in Marktredwitz. Namens de gemeente Swalmen ondertekende oud burgemeester Denie de overeenkomst.
In 2007 nam de stad Roermond de partnerschap over.

Per 1 december 2011 is Comité Swalmen-Marktredwitz veranderd in “Stichting Swalmen-Marktredwitz” De doelstelling van de stichting is:
“Het initiëren, het leggen en het helpen onderhouden van contacten en de samenwerking tussen burgers uit Swalmen-Roermond en Marktredwitz bevorderen”.

Maak een keuze uit een van onderstaande artikelen

1993 – 2000
2001 – 2005