Marktredwitz
Van Comité Swalmen-Marktredwitz reisden Harrie Beurskens, Wiel Heyman en Wim Leijendekkers voor een bezoek van 11 tot 13 januari naar Marktredwitz.
Zij woonden op 12 januari de Nieuwjaarsreceptie van de stad Marktredwitz bij en waren aanwezig bij de jaarvergadering van Partnerschafts Komitee Marktredwitz en Comité Swalmen-Marktredwitz.
Tag der offene Tür 9 juli 2011
Harrie Beurskens vertegenwoordigde Comité Swalmen-Marktredwitz tijdens de “Tag der offene Tür” bij de presentatie van de partnersteden aan de Marktredwitzer inwoners.

Altstadtfest 16 juli 2011
Namens het Comité Swalmen-Marktredwitz waren Harrie Beurskens, Wiel Heyman en Wim Leijendekkers met hun dames te gast in Marktredwitz. De gemeente Roermond werd vertegenwoordigd door burgemeester Van Beers en echtgenote en raadslid Marij Pilz en echtgenoot. Namens Swalmens Liedertafel waren Hans Spee en Michael en Carin Rudat aanwezig.

De vrijdagavond stond in het teken van kennismaking. Vertegenwoordigers uit Swalmen-Roermond en Castelfranco Emilia maakten opnieuw kennis met de Bürgemesterin en Stadtrat en het Partnerschapskomitee van Marktredwitz.
Bij mooie accordeonmuziek waren allen gezellig bijeen in het Forsthaus van Marktredwitz.

Zaterdagmorgen bezochten de Nederlandse gasten en leden van het Partnerschafts Komitee Marktredwitz het Tsjechische kuuroord Mariënbad waar Willi Englmann een rondleiding verzorgde.

Namiddag om 14:00 uur opende burgemeester Frau Dr. Birgit Seelbinder het bekende Altstadtfest.
De burgemeesters van Eger, Vils, Castelfranco Emilia en Roermond spraken de bezoekers toe.
Burgemeester van overhandigde de Roermondse banner welke volgende jaren aan een mast bij het historische Rathaus zal pronken.
Om 16:00 uur bezochten de buitenlandse gasten met de heer Wittmann van het Bauamt en Marktredwitzer raadsleden de monumentale hal van de voormalige “Glas-schleif”. De stad onderzoekt momenteel of deze leegstaande fabriekshal kan worden omgebouwd tot cultuurhal.

Zondagmorgen vertrokken burgemeester Van Beers en echtgenote in alle vroegte richting Roermond alwaar weer andere verplichtigen wachtten.
De leden van Comité Swalmen-Marktredwitz bezochten het poseleinmuseum in Hohenberg. Een prachtige excursie. In het stadje Hohenberg bezocht het gezelschap verder plaatselijke bezienswaardigheden.

Na weer een gezellig en leerzaam weekend, waarin de contacten met de Marktredwitzer inwoners en vrienden centraal stond, vertrokken de Swalmenaren maandagmorgen weer huiswaarts.

Swalmen
Vrijdag 5 tot zondag 7 augustus
Partnerschafts Komitee Marktredwitz te gast in Swalmen
Albin Artmann, Willi Englmann en Kurt Rodehau van Partnerschafts Komitee Marktredwitz waren te gast in Swalmen-Roermond. De heren logeerden in Fletscher Landhotel te Roermond.
Vrijdagavond vergaderden de comitee’s bij Wiel Heyman.
Op zaterdag werd Roermond het Floriadeterrein in Venlo bezocht.
De zondagmorgen reisden de gasten huiswaarts.

Swalmen
Comité wordt Stichting
Per 1 december 2011 neemt Comité Swalmen-Marktredwitz de stichtingsvorm aan.

Marktredwitz
Stichting Swalmen-Marktredwitz reisde voltallig -per trein- naar Marktredwitz van 11 tot 13 januari 2012.
Zij bezochten de nieuwjaarsreceptie op 12 januari en hielden de jaarvergadering met Partnerschafts Komitee Marktredwitz.

Altstadtfest op 14 juli 2012
Reis naar Marktredwitz van 13 tot 15 juli 2012