Met Oberburgemeester van Marktredwitz mevrouw Dr. Birgit Seelbinder Met Oberbürgermeister van Marktredwitz mevrouw Dr. Birgit Seelbinder Delegatie uit Marktredwitz bij afscheid Henk van Beers als burgemeester van Roermond. Op uitnodiging van de stad Roermond woonde Oberbürgermeisterin Frau Dr. Birgit Seelbinder van Marktredwitz op 1 februari 2013 in het stadhuis van Roermond de afscheidsviering van burgemeester van Beers bij. Samen met de leden van Partnerschafts Komitee Marktredwitz, de heren Willi Englmann en Albin Artmann, reisde zij op één dag de ruim 1200 kilometer om afscheid te nemen van burgemeester van Beers en zijn echtgenote. Mevrouw Seelbinder bedankte burgemeester Van Beers voor de manier waarop hij zich vanaf 2007 heeft ingezet voor de partnerschap tussen beide steden. Met Willi Englmann Englmann, lid van het Partnerschapscomité Marktredwitz.  Met Willi Englmann Englmann, lid van het Partnerschapscomité MarktredwitzHij toonde zich een ware opvolger van zijn voorgangers Henk Opsteegh en Wim Denie die beiden de voormalige gemeente Swalmen vertegenwoordigden. Mevrouw Seelbinder sprak de hoop uit dat de enge band tussen beide steden ook na het afscheid van burgemeester Van Beers door zijn opvolgers onderhouden wordt. Burgemeester van Beers en zijn echtgenote dankten mevrouw Seelbinder en het Partnerschapscomité Marktredwitz voor de steeds opnieuw ervaren gastvrijheid bij hun bezoeken aan Marktredwitz