Evenementgegevens

• Datum:

Op vrijdag 11 april ontvangt de burgemeester de gasten in het stadhuis van Roermond.

Zaterdag 12 april staat geheel in het teken van de officiële viering van het 2e lustrum van de officiële partnerschap Swalmen/Roermond – Marktredwitz. Gasten en lokale genodigden zijn aanwezig bij diverse activiteiten. Om 09:30 uur is de ontvangst en partnerschapsviering in zaal “De Mert” te Swalmen. Na toespraken door burgemeesters en voorzitters van de partnerschapscomités  ondertekenen de directies van de Staatliche Berufsschule Marktredwitz-Wunsiedel en Gilde Opleidingen Roermond een samenwerkingsovereenkomst.

Na het officiële programma sluiten de burgemeesters de op 29 maart geopende tentoonstelling van echtpaar Kieβling uit Marktredwitz in het atrium van het voormalige gemeentehuis van Swalmen.

In de namiddag maken bezoekers en organisatie, met de titel “van grindwinning tot recreatie” een boottocht over de Maas en Maasplassen.

Op de zaterdagavond om 20:00 uur geven Gemengd Koor “A Cappella” Swalmen en Marktredwitzer Blasmusik een concert in de aula van BC Broekhin aan de Peelveldlaan in Swalmen.

Hierbij zijn belangstellenden van harte welkom.

Op zondag 13 april reizen de gasten, met 2 bussen, naar Wereld Erfgoed  “Kinderdijk” en het vestingstadje Willemstad.

Maandagmorgen 14 april ontmoeten de schooldirecties van Gilde Opleidingen en de Staatliche Berufsschule Marktredwitz-Wunsiedel elkaar voor overleg.

Ter afsluiting van het feestweekend bezoeken de gasten de fabrieken van Rockwool Roermond.

Om13:00 uur vertrekken de gasten huiswaarts.